söndag 17 oktober 2010

Oj vilken dag!



På grund av teknikstrul får jag skriva gårdagens inlägg idag istället, nu börjar vi:
Åh vilken dag det har varit, rent fantastiskt. En sån vacker dag fick inte gå till spillo. Vi gjorde massor, bla att skörda chilin i växthuset.

Massor med chili blev det. Det är två olika sorter, den stora "Hot Portugal" och den lilla "Apache"

Det är med chilin som med hundar, det är de små som är ettrigast.

Jag kände även att denna underbara dag var en bra dag att avsluta grillsäsongen på. Visst, man ska aldrig säga aldrig, men idag blev det officiellt avslut, bestämde jag mig just för. Och när det gäller grillning finns det en fråga som t.o.m. experterna har svårt med:



Nu fick jag ju tyvärr inte ordentligt svar på frågan, därför blir det lite av båda. vissa kallar det att fega, jag kallar det "Det svenska alternativet".

Brännbart från båda sortens påsar

Sen var det bara att ösa på, svensk nödslaktad gammal mjölk-ko från City Gross (måste vara därför de kan ha så låga köttpriser) som legat i marinad över natten. Till det lite vin från "mamma-festisen" (bag in box).



Och jäklar att det rök! Jag luktade som ett helt isterband när det var färdigt! Men gott vart det.


Söndag morgon:

Frost!

Jag tar det här som naturens egen indikation på att det nu är färdiggrillat. Även om jag som ingenjör gillar att trotsa naturen och stå upp mot elementen, tror jag att jag idag tar och sätter mig bredvid ett istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar